raha768

  • ۰
  • ۰

نتایج با استفاده از Level

<p> تحلیل محتوا، تحلیل هم رخدادی واژگان ، ترسیم ساختار علم ، نمودار راهبردی، مطالعات آموزش عالی ایران analysis, drawing the structure of science, strategic diagram, Iranian higher education studies 1 دانشیار دانشگاه رازی ورد آماده . S. SHarafi Abstract: The purpose of this research is to draw the شرفی ٣ knowledge structure of Iranian higher education هدف پژوهش ترسیم ساختار دانشی مطالعات studies based on articles in the Islamic world citationdatabase and this study is of an applied type by nature آموزش عالی ایران براساس مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام and has been done using the co-occurrence analysisاست و با استفاده از روش تحلیل هم رخدادی واژگان انجام شده method of words. The findings showed that the keywords higher education, curriculum planning and university had the highest frequency with 497, 82 and 57. The results of the dendrogram diagram formed four thematic clusters that include higher education strategies, factors affecting the improvement of higher education, knowledge management in the higher education system and the factors affecting it and the higher education system. The data analysis software that was used include: SPSS, Ucinet, Bibe Excel and Vos viewer software. The data obtained from the strategic chart show that interdisciplinary curriculum planning, organizational culture, flexibility, localization, educational technology and learning are emerging topics. </p>
<p> The purpose of this research is to draw the knowledge structure of Iranian higher education studies based on articles in the Islamic world citation database and this study is of an applied type by nature and has been done using the co-occurrence analysis method of words. Overall, the research is very comprehensive, and researchers have focused on topics of varying scope. دادههای بهدست آمده از نمودار راهبردی نشان میدهد که برنامهریزی درسی بینرشتهای، فرهنگ سازمانی، انعطافپذیری، بومیگزینی، فناوری آموزشی و یادگیری از موضوعات نوظهور میباشند. بنابراین دانشجویان علوم پزشکی برای موفقیت در عصر حاضر، نیاز به آشنایی با رایانه و فناوری اطلاعات دارند. بحث: در مجموع دانشجویان آشنایی مطلوبی با مهارتهای سواد رایانه ای نداشتند. بنابراین، برنامه ریزی به منظور آموزش مهارتهای سواد رایانه ای در دانشگاههای علوم پزشکی ضروری می باشد. دانشجویان پسر از سواد رایانه ای بیشتری نسبت به دانشجویان دختر برخوردار بودند. روش بررسی: این پژوهش مداخله ای شبه تجربی با استفاده از طرح تک آزمودنی با خط پایه مکرر بر روی 6 کودک 6-4 ساله فارسی زبان دارای اختلال واجی با وضعیت دهانی حرکتی طبیعی انجام شد. این پژوهش نیمه تجربی به صورت طرح تک گروهی با پس آزمون انجام شد. برای این 6 کودک 3 طرح درمانی با آموزش تولید، تمرینات حرکتی دهانی غیر گفتاری و درمان ترکیبی روی دو صدا با مختصه های واجی متفاوت اجرا شد.</p>
<p> از این رو در این مطالعه تاثیر مداخله ی درمانی مبتنی بر آموزش تولید با آموزش حرکات دهانی غیر گفتاری در بهبود گفتارکودکان مبتلا به اختلال واجی مقایسه شده است. همچنین کاربرد این تمرینات پیش از آموزش تولید در قالب درمان ترکیبی با هدف اثر تسهیل کنندگی در بهبود تولید گفتار را رد می کند و آموزش تولید را موثرترین درمان جهت بهبود گفتار کودکان دارای اختلال واجی می داند. نتیجهگیری: نتایج حاصل از این پژوهش از کاربرد تمرینات حرکتی دهانی غیرگفتاری جهت بهبود گفتار کودکان دارای اختلال واجی حمایت نمی کند. روش: در یک کارآزمایی بالینی با پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل،30 والد دارای کودک آهسته گام از میان والدین کودکان مشغول به تحصیل در مدارس استثنایی به گونه در دسترس انتخاب و به طور تصادفی از طریق نرم افزار اکسل آفیس به دو گروه آزمایش و کنترل تخصیص یافتند. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی شیوه های فرزندپروری ویژه والدین کودکان آهسته گام بر کارکرد خانواده بود. هدف پژوهش ترسیم ساختار دانشی مطالعات آموزش عالی ایران براساس مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام است و با استفاده از روش تحلیل همرخدادی واژگان انجام شده است. جامعهی پژوهش، شامل تمامی مقالات منتشر شده در سه مجله در حوزه آموزش عالی، «مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی و نامه آموزش عالی» و تمام مقالاتی که در عنوان آنها کلمه آموزش عالی وجود دارد و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه شدهاند، استیافتهها: کودکانی که درمان حرکتی دهانی غیر گفتاری دریافت کرده بودند، تغییری در الگوی گفتاری نشان ندادند اما کودکانی که آموزش تولید دریافت کرده اند 91% و کودکانی که درمان ترکیبی دریافت کرده بودند، 86% بهبودی در صداهای مورد آموزش نشان دادند. هدف: اختلال صداهای گفتاری از جمله اختلالات شایع گفتار و زبان کودکان محسوب می شود. داده های حاصل از مصاحبه بالینی ساختار یافته، پرسشنامه جمعیت شناختی (میزان پاسخ دهی: 93 %) و پرسشنامه سنجش خانواده (میزان پاسخ دهی: 90 %) جمع آوری شدند. بدین صورت که یک نفر به عنوان دستیار اطلاعات بالینی به همراه دانشجویان کارآموزی در راند بالینی شرکت می­نمود، سؤالات بالینی دانشجویان را یادداشت و نحوهی جستجوی سؤالات را آموزش می­داد. در نتیجه در این پژوهش سعی شده است که از این طریق ترسیم ساختار دانشی مطالعات آموزش عالی ایران با استفاده از تحلیل هم واژگانی مفاهیم مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام نشان داده شود که کدام موضوعات بیش تر مورد توجه بوده و به کدام یک از موضوعات توجه کمتری شده است . دانشجویان کمتر از روشهای جستجوی پیشرفته اطلاعات در اینترنت استفاده می کردند. </p>
 

  • ۰۱/۰۹/۲۴
  • raha raha

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی